Στην υπηρεσία του πολίτη και της τοπικής κοινωνίας, αναμένεται να
τεθούν δεκάδες αστυνομικοί υπάλληλοι, οι οποίοι απασχολούνταν μέχρι
στιμγής στον τομέα της φύλαξης των διεθνών αερολιμένων Μυκόνου και
Σαντορίνης, μετά τη σύναψη σύμβασης μεταξύ Ελληνικής Αστυνομίας και
Fraport.
Ιδιαίτερα θετική εξέλιξη χαρακτηρίζεται από τους αστυνομικούς υπαλλήλους η σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ Ελληνικής Αστυνομίας και Fraport, για την παραχώρηση των υπηρεσιών φύλαξης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, από την κοινοπραξία σε ιδιωτικές εταιρείες, καθώς αυτό θα σημάνει την αποδέσμευση των αστυνομικών από τα συγκεκριμένα καθήκοντα και τη διάθεσή τους στην υπηρεσία των τοπικών κοινωνιών.
Τα οριζόμενα της σύμβασης
Η σύμβαση παροχής υπηρεσιών, η οποία συνάφθηκε, μεταξύ Ελληνικής Αστυνομίας και Fraport Greece, αφορά στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και συγκεκριμένα για τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σάμου και Σκιάθου.
Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Τσουβάλας και από την Fraport Greece οι Alexander Zinell και Ιan Matheson, CEO και COO της εταιρείας, αντίστοιχα και σύμφωνα με αυτή, η στελέχωση των αεροδρομίων από την Ελληνική Αστυνομία θα καλύπτει υπηρεσίες τάξης, ασφάλειας, τροχαίας και διαβατηριακού ελέγχου, όπως προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία και τη σύμβαση.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της σύμβασης θα παραχωρηθούν δωρεάν στην Ελληνική Αστυνομία - σε κάθε αεροδρόμιο - χώροι, υλικοτεχνικός εξοπλισμός και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, ενώ προβλέπεται και παροχή μεγαλύτερων χώρων και εγκαταστάσεων, σε περίπτωση μελλοντικής αύξησης της εναέριας κυκλοφορίας.
Σημειώνεται ότι το έργο ασφάλειας αερομεταφορών (έλεγχος ασφαλείας χειραποσκευών, αποσκευών φορτίου - ταχυδρομείου, προμηθειών αερολιμένα κ.λπ.) θα ανατεθεί από την Fraport Greece σε Ιδιωτικές Επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας, γεγονός που συνεπάγεται εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού και πόρων για την Ελληνική Αστυνομία.
“Χαιρετίζουμε αυτή την εξέλιξη”
Το γεγονός σχολίασε από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Κυκλάδων, κ. Βαγγέλης Κεφάλας, ο οποίος τόνισε, πως πρόκειται για μία θετική εξέλιξη, τουλάχιστον για τους δύο διεθνείς αερολιμένες των Κυκλάδων, οι οποίοι κάθε χρόνο απαιτούσαν ιδιαίτερη στελέχωση, με υπαλλήλους από τα τοπικά Τμήματα, με αποτέλεσμα, ακόμη και στο σύνολό τους, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι αστυνομικοί της Μυκόνου ή της Σαντορίνης, να ήταν αναγκασμένοι να εξυπηρετούν τις ανάγκες των αερολιμένων, με την αστυνόμευση και την παροχή υπηρεσιών προς την τοπική κοινωνία να έρχεται σε “δεύτερη μοίρα”.
Όπως εξήγησε ο κ. Κεφάλας, η ανάθεση σε ιδιώτες των υπηρεσιών φύλαξης των αεροδρομίων, δεν αποτελεί “κεραυνό εν αιθρία”, καθώς, βάσει θεσμικού πλαισίου, πριν ακόμη την παραχώρηση των αεροδρομίων, η ΥΠΑ είχε προχωρήσει σε διαγωνισμούς, για την ανάθεση των υπηρεσιών, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Αρκετοί διαγωνισμοί κηρύχτηκαν άκαρποι, κυρίως λόγω του “πακέτου” όρων, που έθετε η ΥΠΑ. Ωστόσο, η παραχώρηση των αεροδρομίων στην κοινοπραξία της Fraport και η επίσπευση των διαδικασιών από την εταιρεία, έδωσε μία ακόμη ώθηση στην υπόθεση, με αποτέλεσμα την υπογραφή πρόσφατα της εν λόγω σύμβασης.
Όπως αναλυτικά σημείωσε ο κ. Κεφάλας, “υπήρχε και παλιότερα νομοθετική ρύθμιση, ούτως ώστε κάποιες από τις αρμοδιότητες, που εκτελεί η Ελληνική Αστυνομία στα αεροδρόμια, να περάσουν σε ιδιωτικές εταιρείες ασφάλειας, security, δηλαδή, όπως γίνεται και στο “Ελ. Βενιζέλος”. Εδώ (σ.σ. στις Κυκλάδες) δεν είχε γίνει ποτέ αυτό. Παρ’ όλο που είχαν γίνει διαγωνισμοί, ακόμη και πριν την πώληση των αεροδρομίων, είχαν γίνει διαγωνισμοί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ούτως ώστε να προσληφθούν ιδιωτικές εταιρείας ασφάλειας, κάτι που ποτέ δεν τελεσφόρησε, καθώς οι διαγωνισμοί έβγαιναν συνεχώς άγονοι. Αυτό έγινε πριν τρία ή τέσσερα χρόνια. Το χειμώνα που πέρασε, ο διαγωνισμός κατέληξε και το έργο ανατέθηκε σε κάποια ιδιωτική εταιρεία φύλαξης, για την ασφάλεια αυτών των αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και τα δικά μας, αυτά της Σαντορίνης και της Μυκόνου”.
Εξηγώντας τη διαδικασία, ο πρόεδρος της ΕΥΑΚ ανέφερε, πως “το κομμάτι της παραχώρησης των αεροδρομίων είναι ανεξάρτητο από τις υπηρεσίες ασφάλειας, ωστόσο ταυτόχρονα επηρεάζει κιόλας, το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκε. Και είναι ανεξάρτητο, διότι και πριν την παραχώρηση προχωρούσε το ζήτημα της ανάθεσης της ασφάλειας σε ιδιώτες και μάλιστα είχε οριστεί με νομοθετική ρύθμιση”.
“Εμείς, στο κομμάτι αυτό, την χαιρετίζουμε αυτή την εξέλιξη, καθώς θα απεμπλακούν οι αστυνομικοί από τη φύλαξη των αεροδρομίων. Βεβαίως, αυτό δε σημαίνει ότι δε θα υπάρχει αστυνομική παρουσία, προφανώς. Πλην όμως, η δύναμη που θα απαιτείται από αστυνομικούς θα είναι σαφώς λιγότερη. Άρα, αυτοί οι αστυνομικοί, που μέχρι τώρα απασχολούνταν, που ορισμένες φορές απαιτούσε το σύνολο της δύναμης των Τμημάτων της Μυκόνου και της Σαντορίνης, πλέον θα απασχολούνται με την αστυνόμευση προς όφελος των πολιτών. Ως εκ τούτου, δεν έχουμε κανένα λόγο να μη συμφωνούμε ή να μη θεωρούμε θετικό αυτό το βήμα που έγινε”, τόνισε.
Λιγότερες αρμοδιότητες δεν σημαίνουν μικρότερη ενίσχυση
Σύμφωνα με τον κ. Κεφάλα, “η αστυνομία θα είναι υπεύθυνη για τα θέματα τάξης, ασφαλείας, διαβατηριακού ελέγχου για πτήσεις εξωτερικού και τροχαίας, στον περιβάλλοντα χώρο του αεροδρομίου. Αποφεύγονται υποχρεώσεις, όπως σωματικός έλεγχος, ο έλεγχος των αποσκευών, τα οποία θα είναι πλέον αρμοδιότητα της ιδιωτικής εταιρείας που θα αναλάβει τις υπηρεσίες ασφάλειας”, με αποτέλεσμα να απαιτείται σημαντικά μικρότερη αστυνομική παρουσία στους διεθνείς αερολιμένες των Κυκλάδων.
Ωστόσο, αν και θετική εξέλιξη, σε ό,τι αφορά στις αρμοδιότητες των αστυνομικών υπαλλήλων, ανησυχία δημιουργείται, σχετικά με την από τούδε και στο εξής στελέχωση των Αστυνομικών Σταθμών και Τμημάτων στα δύο νησιά, δεδομένου, ότι όπως έχει αναφερθεί σε πλείστα ρεπορτάζ της εφημερίδας, σχεδόν συνεχής ήταν ο αγώνας της ΕΥΑΚ για τη στελέχωση των Α.Τ. και Α.Σ. προκειμένου να ανταπεξέρχονται στα αυξημένα καθήκοντα αστυνόμευσης, κατά την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά και φύλαξης των αεροδρομίων. Με την αφαίρεση αρμοδιοτήτων από την ΕΛ.ΑΣ., στον τομέα της φύλαξης των αεροδρομίων, ενδέχεται η φυσική και πολιτική ηγεσία της Αστυνομίας, να κρίνει μη αναγκαία την ενίσχυση στα ίδια επίπεδα με προηγούμενα χρόνια, των αστυνομικών υπηρεσιών σε Μύκονο και Σαντορίνη, με αποτέλεσμα, κατά τους θερινούς μήνες, να παρουσιαστούν ελλείψεις.
Προσεχώς, στο πλαίσιο των συναντήσεων του προέδρου της ΕΥΑ Κυκλάδων, με στελέχη της φυσικής και πολιτικής ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ., για τα ζητήματα ενίσχυσης των Αστυνομικών Τμημάτων και Σταθμών των Κυκλάδων, όπως συνηθίζεται, ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν, δεν αποκλείεται αυτοί οι προβληματισμοί να τεθούν επί τάπητος και να γνωστοποιηθούν στα αρμόδια στελέχη, προκειμένου οι ενισχυτικές δυνάμεις να παραμείνουν στα ίδια με πέρυσι επίπεδα, ώστε να χρησιμοποιηθούν στη μάχιμη αστυνόμευση, προς όφελος των πολιτών, ένας τομέας, που παρουσίαζε ελλείψεις τα προηγούμενα χρόνια, ακριβώς λόγω της απασχόλησής τους για τις ανάγκες των αεροδρομίων.
Υποχρεωτική κάλυψη αναγκών
Παράλληλα, ένας ακόμη προβληματισμός που προκύπτει, είναι σχετικά με το κατά πόσο θα υπάρξουν πρόθυμοι υπάλληλοι, προκειμένου να στελεχώσουν τις θέσεις, που θα ανοίξουν από τις ιδιωτικές υπηρεσίες ασφάλειας και φύλαξης (security), δεδομένου, ότι τόσο το υψηλό κόστος διαβίωσης στα δύο αμιγώς τουριστικά νησιά, όσο και οι βασικές αντιμισθίες στον κλάδο, αναμένεται να ρίξουν κατά πολύ τη ζήτηση εργασίας, για τις συγκεκριμένες θέσεις.
Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και μείζον, για άλλου είδους υπαλλήλους, ιδιαίτερα του δημοσίου τομέα, οι οποίοι είτε αρνούνται να υπηρετήσουν, λόγω των υπέρογκα υψηλών ενοικίων και του κόστους ζωής, είτε αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, κατά την παραμονή τους στα νησιά αυτά, με αποτέλεσμα αρκετοί τομείς, όπως η υγεία, η εκπαίδευση, οι δημόσιες υπηρεσίες, να παραμένουν χρόνια υποστελεχωμένες.
Παρ’ όλα αυτά, η ανάληψη της υποχρέωσης από ιδιώτη δεν αφήνει ιδιαίτερα περιθώρια, για τη μη κάλυψη των αναγκών, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει υποχρεωτική “απόσπαση” υπαλλήλων, από άλλες περιοχές της χώρας, για την πλήρωση των θέσεων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αναγκαστική συμμόρφωση των εργαζομένων στα δεδομένα της Μυκόνου και της Σαντορίνης.
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
Ιδιαίτερα θετική εξέλιξη χαρακτηρίζεται από τους αστυνομικούς υπαλλήλους η σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ Ελληνικής Αστυνομίας και Fraport, για την παραχώρηση των υπηρεσιών φύλαξης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, από την κοινοπραξία σε ιδιωτικές εταιρείες, καθώς αυτό θα σημάνει την αποδέσμευση των αστυνομικών από τα συγκεκριμένα καθήκοντα και τη διάθεσή τους στην υπηρεσία των τοπικών κοινωνιών.
Τα οριζόμενα της σύμβασης
Η σύμβαση παροχής υπηρεσιών, η οποία συνάφθηκε, μεταξύ Ελληνικής Αστυνομίας και Fraport Greece, αφορά στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και συγκεκριμένα για τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σάμου και Σκιάθου.
Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Τσουβάλας και από την Fraport Greece οι Alexander Zinell και Ιan Matheson, CEO και COO της εταιρείας, αντίστοιχα και σύμφωνα με αυτή, η στελέχωση των αεροδρομίων από την Ελληνική Αστυνομία θα καλύπτει υπηρεσίες τάξης, ασφάλειας, τροχαίας και διαβατηριακού ελέγχου, όπως προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία και τη σύμβαση.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της σύμβασης θα παραχωρηθούν δωρεάν στην Ελληνική Αστυνομία - σε κάθε αεροδρόμιο - χώροι, υλικοτεχνικός εξοπλισμός και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, ενώ προβλέπεται και παροχή μεγαλύτερων χώρων και εγκαταστάσεων, σε περίπτωση μελλοντικής αύξησης της εναέριας κυκλοφορίας.
Σημειώνεται ότι το έργο ασφάλειας αερομεταφορών (έλεγχος ασφαλείας χειραποσκευών, αποσκευών φορτίου - ταχυδρομείου, προμηθειών αερολιμένα κ.λπ.) θα ανατεθεί από την Fraport Greece σε Ιδιωτικές Επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας, γεγονός που συνεπάγεται εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού και πόρων για την Ελληνική Αστυνομία.
“Χαιρετίζουμε αυτή την εξέλιξη”
Το γεγονός σχολίασε από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Κυκλάδων, κ. Βαγγέλης Κεφάλας, ο οποίος τόνισε, πως πρόκειται για μία θετική εξέλιξη, τουλάχιστον για τους δύο διεθνείς αερολιμένες των Κυκλάδων, οι οποίοι κάθε χρόνο απαιτούσαν ιδιαίτερη στελέχωση, με υπαλλήλους από τα τοπικά Τμήματα, με αποτέλεσμα, ακόμη και στο σύνολό τους, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι αστυνομικοί της Μυκόνου ή της Σαντορίνης, να ήταν αναγκασμένοι να εξυπηρετούν τις ανάγκες των αερολιμένων, με την αστυνόμευση και την παροχή υπηρεσιών προς την τοπική κοινωνία να έρχεται σε “δεύτερη μοίρα”.
Όπως εξήγησε ο κ. Κεφάλας, η ανάθεση σε ιδιώτες των υπηρεσιών φύλαξης των αεροδρομίων, δεν αποτελεί “κεραυνό εν αιθρία”, καθώς, βάσει θεσμικού πλαισίου, πριν ακόμη την παραχώρηση των αεροδρομίων, η ΥΠΑ είχε προχωρήσει σε διαγωνισμούς, για την ανάθεση των υπηρεσιών, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Αρκετοί διαγωνισμοί κηρύχτηκαν άκαρποι, κυρίως λόγω του “πακέτου” όρων, που έθετε η ΥΠΑ. Ωστόσο, η παραχώρηση των αεροδρομίων στην κοινοπραξία της Fraport και η επίσπευση των διαδικασιών από την εταιρεία, έδωσε μία ακόμη ώθηση στην υπόθεση, με αποτέλεσμα την υπογραφή πρόσφατα της εν λόγω σύμβασης.
Όπως αναλυτικά σημείωσε ο κ. Κεφάλας, “υπήρχε και παλιότερα νομοθετική ρύθμιση, ούτως ώστε κάποιες από τις αρμοδιότητες, που εκτελεί η Ελληνική Αστυνομία στα αεροδρόμια, να περάσουν σε ιδιωτικές εταιρείες ασφάλειας, security, δηλαδή, όπως γίνεται και στο “Ελ. Βενιζέλος”. Εδώ (σ.σ. στις Κυκλάδες) δεν είχε γίνει ποτέ αυτό. Παρ’ όλο που είχαν γίνει διαγωνισμοί, ακόμη και πριν την πώληση των αεροδρομίων, είχαν γίνει διαγωνισμοί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ούτως ώστε να προσληφθούν ιδιωτικές εταιρείας ασφάλειας, κάτι που ποτέ δεν τελεσφόρησε, καθώς οι διαγωνισμοί έβγαιναν συνεχώς άγονοι. Αυτό έγινε πριν τρία ή τέσσερα χρόνια. Το χειμώνα που πέρασε, ο διαγωνισμός κατέληξε και το έργο ανατέθηκε σε κάποια ιδιωτική εταιρεία φύλαξης, για την ασφάλεια αυτών των αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και τα δικά μας, αυτά της Σαντορίνης και της Μυκόνου”.
Εξηγώντας τη διαδικασία, ο πρόεδρος της ΕΥΑΚ ανέφερε, πως “το κομμάτι της παραχώρησης των αεροδρομίων είναι ανεξάρτητο από τις υπηρεσίες ασφάλειας, ωστόσο ταυτόχρονα επηρεάζει κιόλας, το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκε. Και είναι ανεξάρτητο, διότι και πριν την παραχώρηση προχωρούσε το ζήτημα της ανάθεσης της ασφάλειας σε ιδιώτες και μάλιστα είχε οριστεί με νομοθετική ρύθμιση”.
“Εμείς, στο κομμάτι αυτό, την χαιρετίζουμε αυτή την εξέλιξη, καθώς θα απεμπλακούν οι αστυνομικοί από τη φύλαξη των αεροδρομίων. Βεβαίως, αυτό δε σημαίνει ότι δε θα υπάρχει αστυνομική παρουσία, προφανώς. Πλην όμως, η δύναμη που θα απαιτείται από αστυνομικούς θα είναι σαφώς λιγότερη. Άρα, αυτοί οι αστυνομικοί, που μέχρι τώρα απασχολούνταν, που ορισμένες φορές απαιτούσε το σύνολο της δύναμης των Τμημάτων της Μυκόνου και της Σαντορίνης, πλέον θα απασχολούνται με την αστυνόμευση προς όφελος των πολιτών. Ως εκ τούτου, δεν έχουμε κανένα λόγο να μη συμφωνούμε ή να μη θεωρούμε θετικό αυτό το βήμα που έγινε”, τόνισε.
Λιγότερες αρμοδιότητες δεν σημαίνουν μικρότερη ενίσχυση
Σύμφωνα με τον κ. Κεφάλα, “η αστυνομία θα είναι υπεύθυνη για τα θέματα τάξης, ασφαλείας, διαβατηριακού ελέγχου για πτήσεις εξωτερικού και τροχαίας, στον περιβάλλοντα χώρο του αεροδρομίου. Αποφεύγονται υποχρεώσεις, όπως σωματικός έλεγχος, ο έλεγχος των αποσκευών, τα οποία θα είναι πλέον αρμοδιότητα της ιδιωτικής εταιρείας που θα αναλάβει τις υπηρεσίες ασφάλειας”, με αποτέλεσμα να απαιτείται σημαντικά μικρότερη αστυνομική παρουσία στους διεθνείς αερολιμένες των Κυκλάδων.
Ωστόσο, αν και θετική εξέλιξη, σε ό,τι αφορά στις αρμοδιότητες των αστυνομικών υπαλλήλων, ανησυχία δημιουργείται, σχετικά με την από τούδε και στο εξής στελέχωση των Αστυνομικών Σταθμών και Τμημάτων στα δύο νησιά, δεδομένου, ότι όπως έχει αναφερθεί σε πλείστα ρεπορτάζ της εφημερίδας, σχεδόν συνεχής ήταν ο αγώνας της ΕΥΑΚ για τη στελέχωση των Α.Τ. και Α.Σ. προκειμένου να ανταπεξέρχονται στα αυξημένα καθήκοντα αστυνόμευσης, κατά την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά και φύλαξης των αεροδρομίων. Με την αφαίρεση αρμοδιοτήτων από την ΕΛ.ΑΣ., στον τομέα της φύλαξης των αεροδρομίων, ενδέχεται η φυσική και πολιτική ηγεσία της Αστυνομίας, να κρίνει μη αναγκαία την ενίσχυση στα ίδια επίπεδα με προηγούμενα χρόνια, των αστυνομικών υπηρεσιών σε Μύκονο και Σαντορίνη, με αποτέλεσμα, κατά τους θερινούς μήνες, να παρουσιαστούν ελλείψεις.
Προσεχώς, στο πλαίσιο των συναντήσεων του προέδρου της ΕΥΑ Κυκλάδων, με στελέχη της φυσικής και πολιτικής ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ., για τα ζητήματα ενίσχυσης των Αστυνομικών Τμημάτων και Σταθμών των Κυκλάδων, όπως συνηθίζεται, ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν, δεν αποκλείεται αυτοί οι προβληματισμοί να τεθούν επί τάπητος και να γνωστοποιηθούν στα αρμόδια στελέχη, προκειμένου οι ενισχυτικές δυνάμεις να παραμείνουν στα ίδια με πέρυσι επίπεδα, ώστε να χρησιμοποιηθούν στη μάχιμη αστυνόμευση, προς όφελος των πολιτών, ένας τομέας, που παρουσίαζε ελλείψεις τα προηγούμενα χρόνια, ακριβώς λόγω της απασχόλησής τους για τις ανάγκες των αεροδρομίων.
Υποχρεωτική κάλυψη αναγκών
Παράλληλα, ένας ακόμη προβληματισμός που προκύπτει, είναι σχετικά με το κατά πόσο θα υπάρξουν πρόθυμοι υπάλληλοι, προκειμένου να στελεχώσουν τις θέσεις, που θα ανοίξουν από τις ιδιωτικές υπηρεσίες ασφάλειας και φύλαξης (security), δεδομένου, ότι τόσο το υψηλό κόστος διαβίωσης στα δύο αμιγώς τουριστικά νησιά, όσο και οι βασικές αντιμισθίες στον κλάδο, αναμένεται να ρίξουν κατά πολύ τη ζήτηση εργασίας, για τις συγκεκριμένες θέσεις.
Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και μείζον, για άλλου είδους υπαλλήλους, ιδιαίτερα του δημοσίου τομέα, οι οποίοι είτε αρνούνται να υπηρετήσουν, λόγω των υπέρογκα υψηλών ενοικίων και του κόστους ζωής, είτε αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, κατά την παραμονή τους στα νησιά αυτά, με αποτέλεσμα αρκετοί τομείς, όπως η υγεία, η εκπαίδευση, οι δημόσιες υπηρεσίες, να παραμένουν χρόνια υποστελεχωμένες.
Παρ’ όλα αυτά, η ανάληψη της υποχρέωσης από ιδιώτη δεν αφήνει ιδιαίτερα περιθώρια, για τη μη κάλυψη των αναγκών, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει υποχρεωτική “απόσπαση” υπαλλήλων, από άλλες περιοχές της χώρας, για την πλήρωση των θέσεων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αναγκαστική συμμόρφωση των εργαζομένων στα δεδομένα της Μυκόνου και της Σαντορίνης.
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ