Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2013

Χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης από επιτήδειους

Η ΕΛ.ΑΣ, στο πλαίσιο του προληπτικού και κοινωνικού της ρόλου, υπενθυμίζει στους πολίτες χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπά τησης από επιτήδειους που με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα αποσπούν χρηματικά ποσά ή αντικείμενα αξίας :
  • Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα , τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων .
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας .....
  • Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση ( π . χ . διεξαγωγή έρευνας , πώληση κάποιου προϊόντος , ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ . λπ .), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας , πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του .
  • Στην περίπτωση αυτή , να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα , προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης .
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού , με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου ( π . χ . νοσηλεία σε νοσοκομείο ). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά . Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση ( ραντεβού κ . λπ .).
  • Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού - συγγενικού σας προσώπου , να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό - συγγενικό σας πρόσωπο , προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται . Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο , το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι .
  • Σε κάθε περίπτωση , να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα , εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί - συγγενείς σας .
  • Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού .
  • Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα , ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά .
  • Να μην πείθεστε από άγνωστους , οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος , εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει .
  • Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα - εταιρείες για αγορά αγαθών - προσφορά υπηρεσιών .
  • Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν .
  • Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς , με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης ( Αστυνομία , Πυροσβεστική , Νοσοκομεία , στενοί συγγενείς κ . α .).
  • Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών , καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται ( αριθμό κυκλοφορίας , μάρκα οχήματος , χρώμα κ . λπ .), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών .
  • Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές , ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας .
Περισσότερες χρήσιμες συμβουλές για την προστασία των πολιτών έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας www.hellenicpolice.gr / Οδηγός του Πολίτη.